Derbicoat® NOVI P 2.5 er en underpap- og dampspærremembran.
Det er markedets første bituminøse membran produceret af 100 % genanvendt bitumen, dvs. ingen jomfruelig bitumen.
- Membranen er forstærket med en komposit glas/polyester-armering. Begge sider er belagt med talkum.
- Flere udførelsesmetoder: mekanisk fastgjort, koldklæbet eller påsvejst med gasbrænder
- Fungerer både som underpap og dampspærre
- Indeholder over 75 % genanvendt materiale, inklusive 100 % genanvendt bitumen
- Fuldstændig genanvendelig og produceret med 100 % grøn elektricitet

- Armering af glasfiber og polyester.
- Anbefales ved behov for høj rivestyrke.
- Kan klæbes, mekanisk fastgøres eller lægges løst.
- UV-resistent
Mål:
1,10 m x 7,27 m (8 m2)
Tykkelse:
2,5 mm
Brug:
- Til vandrette og stejle skrånende overflader
- Til sømning eller mekanisk fastgørelse på isolering stålplader, X-finer mm
- Under isolering som dampspærre
- Velegnet som fast undertag på eks. brædder
Udførelse (som dampspærre på X-finer):
Rul rullerne ud og læg banerne så de overlapper med 10 cm.
Fastgør tagpapsøm som:
- Langs kanterne (under omlæg): med en afstand på 4 cm fra kanten og parallelt med et mellemrum på 10 cm.
- Midt på banen: i to rækker parallelt med kanten ved 1/3 og 2/3 af banen – i siksak med mellemrum på 20 cm
- DERBICOAT NOVI P er en underpap/Dampspærre!